Pencapaian Piagam Pelanggan Suku Tahun Pertama, Januari - Februari 2025
Bil. |
Piagam Pelanggan |
Tempoh |
Pencapaian (%) |
|
Jan 2025 |
Feb 2025 |
|||
1. |
Permohonan lesen perniagaan baru |
4 Minggu |
21 |
15 |
2. |
Permohonan untuk lesen penjaja |
4 Minggu |
9 |
9 |
3. |
Permohonan lesen sementara untuk jualan bermusim |
Serta-merta |
0 |
0 |
4. |
Permohonan lesen iklan/kain rentang |
Serta-merta |
0 |
22 |
5. |
Permit perniagaan kaki lima |
2 Hari |
5 |
16 |
6. |
Permit kerja kecil (pelan standard) (wang pertaruhan diperlukan dan akan dikembalikan setelah kerja pembinaan siap dan bahan binaan dibersihkan) a. Permit Kerja Kecil b. Pelan Ubahan Tambahan |
14 Hari |
|
|
7. |
Menyelenggara pokok-pokok renek di kawasan pengindahan mengikut jadual |
Sebulan sekali |
100% |
100% |
8. |
Membekalkan tempahan bunga hiasan bagi acara rasmi dan keraian |
Sehari sebelum acara |
100% |
100% |
9. |
Memberi akuan penerimaan aduan SISPAA/Aduan |
3 Hari bekerja |
30 aduan |
35 aduan |
10. |
Menyediakan ulasan perancangan bagi permohonan kebenaran merancang dalam tempoh 14 hari selepas penerimaan daripada Bahagian OSC |
100% kurang dari 14 hari |
100% |
100% |
11. |
Menyediakan ulasan perancangan bagi permohonan pra rundingan dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan |
100% kurang dari 14 hari |
100% |
100% |
12. |
Menyediakan ulasan perancangan pemilikan tanah dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan |
100% kurang dari 14 hari |
100% |
100% |
13. |
Menyediakan ulasan permohonan penamaan nama taman, nama jalan dan nombor bangunan dalam tempoh 14 hari selepas penerimaan daripada Bahagian OSC |
100% kurang dari 14 hari |
100% |
100% |
14. |
Menyediakan ulasan permohonan pelan landskap dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan daripada Bahagian OSC |
100% kurang dari 14 hari |
100% |
100% |