MENU

DEWAN MAJLIS MAJLIS DAERAH KUALA PILAH

 

SYARAT-SYARAT PERMOHONAN SEWA DEWAN

 

1.

Tempahan dewan hanya boleh dibuat 4 bulan ke atas sebelum tarikh majlis / program.

2.

Pembayaran CAGARAN dewan hendaklah dibuat dalam tempoh 30 Hari selepas tempahan,  sekiranya tiada pembayaran diterima, tempahan akan terbatal secara automatik.

3.

Bagi penyewa individu, bayaran penuh sewaan harus dibuat dalam  tempoh 30 Hari sebelum majlis/ program berlangsung.

4.

Bagi pengguna JABATAN ATAU AGENSI, surat permohonan hendaklah dihantar ke pejabat Majlis Daerah Kuala Pilah untuk kelulusan.

5.

Majlis memberi kelebihan dan MENGUTAMAKAN KAKITANGAN terlebih dahulu untuk tempahan dewan.

6.

Pengguna BERTANGGUNGJAWAB terhadap peralatan di sekitar dewan dan jika terdapat kerosakan atau kehilangan maka bayaran / surcaj akan dikenakan mengikut nilai terlibat.

7.

Pihak Majlis Daerah Kuala Pilah BERHAK MEMBATALKAN / MENUNDA segala tempahan jika terdapat sebarang program / majlis yang dianjurkan oleh Majlis Daerah Kuala Pilah atau dari Agensi Kerajaan dan segala pembayaran akan dikembalikan .

8.

Jika terdapat sebarang pindaan / pembatalan penggunaan dewan, penyewa hendaklah memaklumkan kepada pihak Majlis selewat-lewatnya 3 HARI sebelum tarikh tempahan.

9.

Sebarang kecederaan / kehilangan / kerosakan peralatan penyewa di bawah tanggungjawab sendiri. Majlis Daerah Kuala Pilah TIDAK akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kejadian yang tidak di ingini.

10.

Penyewa bertanggungjawab menjaga kebersihan selepas menggunakan  dewan serta harus memastikan setiap peralatan dapat dikeluarkan dari  dewan  selewat-lewatnya  1 HARI  selepas majlis  dan mengikut keadaan dari semasa ke semasa.

11.

Sebarang PENYAMBUNGAN/ PENDAWAI ELEKTRIK hendaklah dimaklumkan dan mendapat kebenaran daripada Majlis bagi mengelakan sebarang kejadian yang tidak di ingini.

12.

Tidak dibenarkan mengubah sebarang peralatan tanpa kebenaran pihak Majlis Daerah Kuala Pilah.

13.

Tidak dibenarkan memaku dinding dan lantai dewan serta tapak kaki meja perlu dialas dengan getah.

14.

Tidak dibenarkan memasak didalam dewan serta tidak dibenarkan membasuh sebarang peralatan kenduri di kawasan dewan.

15.

Sila bawa bersama SALINAN PENYATA AKAUN BANK DAN SALINAN KAD PENGENALAN semasa ingin membuat tuntutan cagaran / deposit dewan.

16.

Mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) yang telah dikeluarkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN),Pihak Berkuasa dan Majlis Daerah Kuala Pilah.

   

SILA TEKAN PAUTAN BAGI BORANG PERMOHONAN

A. DEWAN DATO' BAHAMAN SHAMSUDIN

B. DEWAN BANDARAN

C. DEWAN TUANKU AMPUAN NAJIHAH

D. BORANG PERSETUJUAN SYARAT-SYARAT PENGGUNAAN DEWAN

 

 

 

<< Kembali