1.
|
Tempahan dewan hanya boleh dibuat 4 bulan ke atas sebelum tarikh majlis / program.
|
2.
|
Pembayaran CAGARAN dewan hendaklah dibuat dalam tempoh 30 Hari selepas tempahan, sekiranya tiada pembayaran diterima, tempahan akan terbatal secara automatik.
|
3.
|
Bagi penyewa individu, bayaran penuh sewaan harus dibuat dalam tempoh 30 Hari sebelum majlis/ program berlangsung.
|
4.
|
Bagi pengguna JABATAN ATAU AGENSI, surat permohonan hendaklah dihantar ke pejabat Majlis Daerah Kuala Pilah untuk kelulusan.
|
5.
|
Majlis memberi kelebihan dan MENGUTAMAKAN KAKITANGAN terlebih dahulu untuk tempahan dewan.
|
6.
|
Pengguna BERTANGGUNGJAWAB terhadap peralatan di sekitar dewan dan jika terdapat kerosakan atau kehilangan maka bayaran / surcaj akan dikenakan mengikut nilai terlibat.
|
7.
|
Pihak Majlis Daerah Kuala Pilah BERHAK MEMBATALKAN / MENUNDA segala tempahan jika terdapat sebarang program / majlis yang dianjurkan oleh Majlis Daerah Kuala Pilah atau dari Agensi Kerajaan dan segala pembayaran akan dikembalikan .
|
8.
|
Jika terdapat sebarang pindaan / pembatalan penggunaan dewan, penyewa hendaklah memaklumkan kepada pihak Majlis selewat-lewatnya 3 HARI sebelum tarikh tempahan.
|
9.
|
Sebarang kecederaan / kehilangan / kerosakan peralatan penyewa di bawah tanggungjawab sendiri. Majlis Daerah Kuala Pilah TIDAK akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang kejadian yang tidak di ingini.
|
10.
|
Penyewa bertanggungjawab menjaga kebersihan selepas menggunakan dewan serta harus memastikan setiap peralatan dapat dikeluarkan dari dewan selewat-lewatnya 1 HARI selepas majlis dan mengikut keadaan dari semasa ke semasa.
|
11.
|
Sebarang PENYAMBUNGAN/ PENDAWAI ELEKTRIK hendaklah dimaklumkan dan mendapat kebenaran daripada Majlis bagi mengelakan sebarang kejadian yang tidak di ingini.
|
12.
|
Tidak dibenarkan mengubah sebarang peralatan tanpa kebenaran pihak Majlis Daerah Kuala Pilah.
|
13.
|
Tidak dibenarkan memaku dinding dan lantai dewan serta tapak kaki meja perlu dialas dengan getah.
|
14.
|
Tidak dibenarkan memasak didalam dewan serta tidak dibenarkan membasuh sebarang peralatan kenduri di kawasan dewan.
|
15.
|
Sila bawa bersama SALINAN PENYATA AKAUN BANK DAN SALINAN KAD PENGENALAN semasa ingin membuat tuntutan cagaran / deposit dewan.
|
16.
|
Mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) yang telah dikeluarkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN),Pihak Berkuasa dan Majlis Daerah Kuala Pilah.
|
|
|